Ring Hotel Malmköping
0157-245 80
eller
Boka Online
Ring och boka
Boka Online

Välkomna på träningsweekend med oss!

Träningsweekend

 

Den 9-10 maj 2020 bjuder vi in tillsammans med fyra erfarna tränare, för en träningsweekend med 20 instruktörsledda träningspass, 2 föreläsningar, relax, måltider och underhållning. 

 

Vi har byggt upp programmet så att det ska finnas träning för alla smaker och tempon.

På plats bestämmer Ni vilka träningspass Ni önskar genomföra, allt för att anpassa din träning efter din dagsform. Mer information om träningspassen finns längre ned på sidan.

 

 

Vid utcheckning kommer ni att få ett kvitto där träningsdelen är separat och därmed kan utnyttjas med Ert friskvårdsbidrag.

 

 

I ditt paket ingår utöver träningspass och föreläsningar:

 

Dag 1

Välkomstsmörgås med kaffe och te

Lunch med salladsbuffé

Eftermiddagsbuffé med energipåfyllning

Entré till relaxavdelningen med bastu och utomhusjacuzzi

2-rättersmiddag

Underhållning till kaffet efter middagen

 Boende i enkelrum eller dubbelrum

 

Dag 2

Best Breakfast Frukostbuffé

 Energipåfyllning med frukt och kaffe

 

Pris per person i delat dubbelrum 2890:-

Pris i Enkelrum 3050:-

 

 

20190831094219_IMG_6371-01-01pool

 

 

 

Under denna helg kommer det även finnas 2 massageterapeuter till förfogande. Vi rekommenderar förbokning då det endast finns begränsat med tider.

 

Massage 25 min  - 425:-

 

Bokningen för detta paket öppnar 23 mars 2020 och bokas till info@hotellmalmkoping.se eller 0157-24580 

 

Med reservation för ändringar och felskrivningar.

 

 

Tänk på att ta med både inne- och uteskor, samt kläder efter väder, då vissa av passen är anpassade och planerade för att ske utomhus. 

 

 

Program för lördagen 9 maj 

09.00-09.15 Samling och Välkomstfika står uppdukat i matsalen.

09.30 Välkomstträff-Träffa helgens tränare som informerar om helgens träningsprogram.

 

10.00-10.45 Funktionell styrka med Josefine
Glatt och funktionellt pass där vi jobbar igenom kroppens alla delar genom rörlighet, styrka och kondition. Passet är koreograferat till musik utförs kreativa övningar med hjälp av gummiband.

10.00-10.45 WOD på altanen med Emelie
Crossfit inspirerat pass där du arbetar igenom hela kroppen i olika block som utförs på tid. Du bestämmer själv hur intensivt du arbetar, om du vill kan du verkligen utmana din kapacitet på denna klass och det kan bli riktigt svettigt. WOD=Workout of the Day
10.00-10.45 Löpskolning 
Lär dig hur du ska springa med rätt teknik och få ut det mesta av din löpning. Du får prova olika övningar och tips på hur du kan förbättra din löpstil och få ett effektivare löpning/löpsteg.

10.45-11.00 PAUS-Påfyllning av vatten och frukt
 

11.00-11.30 Core med Josefine
Träna kroppens kärna, mag och ryggmuskulatur.

11.00-11.30 Tabata med Emelie
Funktionell träning med fokus på både konditions och styrkeövningar.

11.30-11.45 PAUS-Påfyllning av vatten och frukt
 

11.45-12.30 Dans med Emelie
Enkla heta steg som får din inre stjärna att lysa. Populära låtar med gamla godingar blandas och gör detta till ett befriande, roligt och socialt sätt att träna. Passar dig som gillar att dansa och har glimten i ögat.

11.45-12.30 Löpning backträning/intervall 
Här kan alla nivåer vara med och löpträna, du tar din löpning helt utifrån dina egna förutsättningar.
11.45-12.30 Cirkelträning med Josefine
Det är en klassisk stationsträning/cirkelträning. Vi arbetar 45 sekunder och vilar 15 sekunder, klassiska basövningar med tre nivåer per övning från nybörjare till van.

12.30-13.30 Lunch 
 

13.30-14.15 Föreläsning Mindfulness/meditation 
Medveten närvaro innebär enligt en definition att avsiktligt vara medveten om det som händer i nuet. Därutöver försöker man att inte värdera och döma det man upplever i nuet, utan bara observera och beskriva sin upplevelse

Träning i medveten närvaro tränar koncentration och uppmärksamhet och tanken är att det ger oss större möjlighet att påverka det enda som vi faktiskt kan påverka -nuet. Medveten närvaro skiljer sig från att automatiskt reagera på det som händer oss och styras av tankar och känslor, benämnt som att gå på "autopilot".

Medveten närvaro är en metod som används för att öka medvetenheten i nuet om det inre livet genom medvetna observationer av tankar, känslor och kroppsliga förnimmelser - eller genom medveten observation av situationer och skeenden i omgivningen. Forskningen visar att meditation utvecklar de hjärtcentrum som gör oss optimistiska, stärker immunförsvar, ökar vår förmåga att hantera stress samt gör oss mer koncentrerade, lugnare och lyckligare

 

14.15-14.30 PAUS-Påfyllning av vatten och frukt.

14.30-15.15 Bodyattack med Emelie-på terrassen
Ett ösigt intensivt konditionspass med sportinspirerade rörelser. Vi jobbar både atletiska och aerobiska rörelser i kombination med styrke- och stabilitetsövningar. Passet passar både van och nybörjare då alla övningar går att anpassa till just din nivå.

14.30-15.15 Styrka och uthållighet med fokus på överkropp med Josefine
Här arbetar vi med olika styrkeövningar med minibands och kroppen som redskap.

14.30-15.15 Endurance 
Uthållighetsträning där vi tar oss runt i Malmköping med omnejd. Här varvar vi lättare löpning med utmanande styrkeövningar.

15.15-16.30 PAUS-Fika/energipåfyllning, tid för incheckning och egentid för de som önskar.
Nu finns det tid fram till middagen att utnyttja hotellets faciliteter såsom relaxavdelning med Jacuzzi (Behöver ej förbokas och är kostnadsfritt för gäster på träningshelgen), möjligheten att boka massage fortsätter fram till middagen.

15.30-16.00 Stretch med Josefine
Vi stretchar ut och går igenom kroppen till lugna sköna låtar som alla känner igen.

 

15.30-16.30 Yin yoga 
En lugn och meditativyogaform. Genom att stanna länge i positionerna kommer vi åt kroppens inre delar såsom bindväv, leder, skelett och inre organ. Yinyogan är enkel att utföra och passar alla. Yinyogan bidrar till ökad rörlighet, balans och medveten närvaro.

 

19.00 Tvårättersmiddag skapad på lokala råvaror

Underhållning till kaffet

 

 

Program för söndagen 10 maj

 

07.00 Starta dagen med kaffe/te och frukt

 

07.30-08.30 Morgonyoga 
En skön start på dagen som mjukar upp kroppen och lär dig fokusera på att vara i nuet.
Passet avslutas med avslappning ”i shavasarna”.

07.45-08.15 Morning training med Josefine
Ett intervallbaserat pass med blandning av styrka och konditionspass som kickar igång morgonen. 

07.30-08.15 Power training med Emelie
Powerwalk med övningar. Dagen inleds med en rask morgonpromenad där vi längs vägen utför olika övningar, styrkeövningar och rörelseövningar.

 

08.00-10.30 Frukostbuffén står framdukad

09.30-10.15 Kostföreläsning med Domnika

Vad innebär en hälsosam kosthållning?
Domnika slår hål på bubblor och fördomar kring kosthållning. Här har du möjlighet att ställa dina funderingar kring kost.
* Vad är ”hälsosam kost”?
* Kan man äta vad som helst/hur mycket som helst när man tränar hårt?
* Hur bra är 5:2-dieten (och andra dieter)?

 

10.15-10.30 PAUS med vattenpåfyllning och frukt

 

10.30-11.00 Gympa/Cardio med Emelie
Här tränar vi med enkla stegkombinationer som utförs till medryckande musik. Ett klassiskt gympapass med låtar du garanterat känner igen!!
10.30-11.00 Bootyclass med Josefine
Vi gör övningar till härlig och medryckande musik och arbetar rumpa, ben och mage med gummiband.

 

OBSERVERA TIDEN

10.20-11.05 Yinyoga för löpare
 

 

11.00-11.15 PAUS energipåfyllning med kaffe/te och frukt.11.15-12.00 Innerstrength med Emelie
En effektiv klass som består av 3 delar: Core, Gymnastik och yoga. Den stärker dig inifrån och ut, samtidigt som du får utmana din styrka och rörlighet, så mycket du önskar!

 

I den första delen kommer du att få grunderna från Core och funktionell träning, vilka inkluderar rörelser och positioner som utmanar din stabilitet och balans. I den andra delen kommer du att utmana din styrka, hastighet och kroppskontroll med olika tekniker från gymnastiken. En flödande yogasekvens avslutar klassen som får dig mer fokuserad. 

 

11.15-12.00 Bootcamp Josefine
Ett högintensivt pass som final på träningshelgen! Det är ett konditionspass för att snabbt förbättra din atletiska förmåga och ge en effektiv träning på kort tid. Klassen utförs med endast kroppsvikt.

 

12.00-12.30 Vi samlas i stora salen för att knyta ihop helgen och ta avsked. Tack och på återseende!

 

12.30 Dusch och utcheckning och för de som vill finns lunch att beställa separat, förbeställs vid bokningstillfället.

 

 

Vi reserverar oss för ändringar och felskrivningar i programmet.

 

 


 

 

 

Det är vi som är era tränare

 

                      Vi är så glada över att få tillbringa en helg tillsammans i hälsans tecken. Vi kommer att göra allt för att ni ska få det så bra som möjligt. Vi hoppas på att kunna ge er roliga varierade pass, fysiska utmaningar, intressanta föreläsningar, mycket träningsinspiration och svett! För er som vill erbjuds det massage. För att ni ska lära känna oss har vi skrivit en kort presentation av oss själva.

Josefine Lindberg

 

Josefine Lindberg

 

En stor del av mitt liv har jag ägnat i badmintonhallar, jag har spelat på elitnivå men drabbades för sju år sedan av artros i båda höfterna och behövde hitta en ny träningsform. Jag började då med gruppträning och blev helt förälskad i det. Jag är utbildad inom gruppträning och leder de flesta pass såsom puls, styrka, yoga och spinning. Sedan några år tillbaka är jag ansvarig för gruppträningen på tre gym i Eskilstuna. Två år i rad har jag varit nominerad till årets gruppträningsinstruktör på Fitnessfestivalen.
Min viktigaste roll som hälsoinspiratör är just att kunna inspirera andra till rörelseglädje, att kunna hjälpa andra hitta rätt i djungeln av olika pass så att de hittar till/tillbaka till träningslusten.
Eftersom jag brinner för gruppträningen så är det också det som jag tränar mest.
Mitt bästa träningstips: försök att hitta ”your thing” som just du tycker är kul och kan längta efter, det kan vara svårt att hitta och sökandet kan ta lång tid men ge dig inte utan våga testa på olika saker.

 


 



 

 

 

  

 


 

 


Emelie Persson

 

 Emelie Persson

 

Jag har tränat sedan barnsben och varit aktiv inom lagidrott (fotboll och innebandy) tills jag var 18 år. Har varit gruppträningsinstruktör i snart 10 år och har instruerat i det mesta: allt från dans till cirkelfys, rörlighetsträning till Tabata och Bodypump. Förutom att leda pass driver jag min egen studio med massage och PT-verksamhet.

 

Min viktigaste roll som inspiratör är att motivera och inspirera till rörelse. Det finns inget roligare att se personer hitta just sin egen rörelse- och träningsglädje.

 

Jag är verkligen en allätare när det kommer till träning men jag gillar spinning och andra högintensiva pass. Även LesMills Bodypump och LesMills Bodyattack som jag själv är instruktör i, är två riktigt stora favoriter. 

 

Mitt bästa träningstips är att hitta just DIN träning som ger dig glädje, men våga också variera dig i det utbud av träning som finns. Våga gå utanför din comfort zone, du vet aldrig vilka guldkorn du hittar.

Lägg också extra kärlek på bålträning – se till att du tränar upp en stark och stabil bål, det kommer hjälpa dig i många lägen.


 

 

Domnika Krivas

Dominka Krivas


Jag bor i Eskilstuna och sedan sex år tillbaka jobbar jag med hälsa och friskvård i olika former. Utbildade mig först till yogalärare, sedan yogamassör, kostrådgivare, laserterapeut och nyligen också till lymfmassör. Jag har varit språklärare i många år men håller på att släppa det mer och mer allt eftersom mitt egen företag "Yoga & Massage DK" byggs upp. Folks hälsa har alltid intresserat mig och jag är fascinerad av vad vi kan göra och hur vi kan tänka för att må bra: kost, motion/träning, massage mm. Här på hotell Malmköping ska jag främst massera men kommer även att ha en kostföreläsning.

 

 

 

 

 

 

Copyright © Hotel Malmköping 2020 | Powered by purePUBLISH | Hosted by WebOne AB